De eerste 3 dagen!

30 maart 2013 - Luik, België

We hebben nu 3 dagen gewandeld.Nadat diverse personen ons hadden uitgezwaaid, zijn we samen met Harrie Handels en Fer Hellenbrand, 2 ex-pelgrims, via Duitsland en het Drielandenpunt naar Moresnet gelopen.De eerste nacht hebben we doorgebracht in een bejaardentehuis. Het ontvangst was prima. We kregen zelfs avondeten en ontbijt aangeboden. De volgende morgen lag er een deken sneeuw. We liepen via Montzen, Clemont en Battice naar Herve. Daar werd ons een slaapplaats met avondeten en ontbijt aangeboden in, jawel Battice. Dus moesten we die avond weer 3 km. teruglopen. Die avond brachten we door bij een instelling voor geestelijk gehandicapten. Ook hier werden we met open armen ontvangen. De volgende ochtend lag er weer een deken sneeuw. Na een gezamenlijk ontbijt met de inwoners hebben we onze reis voortgezet. Dus weer diezelfde 3 km.! Vervolgens ging het verder naar Luik. Vanavond slapen we in tegenstelling tot de eerste avond in een jeugdherberg. Samengevat waren het 3 dagen met warm onthaal en lekker wandelen en natuurlijk de bijbehorende spierpijn. Jose en Herm

1. Elviera:
    30 maart 2013
    Hoi hoi ..mooi om te horen dat t goed gaat met jullie
    Hopenlijk bijna sneeuwvrij haha . Een zalig paasfeest voor
    Jullie ...knuffel xxx
  2. Ton en Anita Tummers:
    30 maart 2013
    Koud hé, fijn om jullie op deze manier te kunnen volgen. En om te horen dat het goed gaat.
    Alvast een vrolijk paasfeest gewenst.
    groetjes Ton
  3. Dennis en Tonnie:
    30 maart 2013
    Fijn dat jullie overal zo goed ontvangen worden en helemaal super dat we regelmatig iets kunnen volgen van jullie. Jullie zijn in ieder geval bij ons elke dag onderwerp van gesprek. Dat we ons afvragen hoe het is en of het goed gaat met jullie. Warme groetjes en een goed verloop van jullie reis. Dennis en Tonnie.
  4. Chis - Leny:
    31 maart 2013
    Mooi om te horen dat het goed gaat en dat jullie goed ontvangen worden voor een slaapplaats. Hopelijk is de kou gauw weg.
    Nu de volgende kilometers. Tot het volgende verslag.
    Chris en Leny
  5. Anita:
    31 maart 2013
    Zo te horen gaat alles goed met jullie fijne paasdagen en wandel ze. Groetjes xxx
  6. Harrie Handels:
    Herm en José, Fröhlieje Oeëstere. Sjun dat UUr de ieësjte daag
    zoeë jõd onger daag zut koome. Nor effe en UUr zut i Frankriech,
    al 't 4e land. Vuul Sjpas en hot Poal !!!
  7. Jan Holten:
    31 maart 2013
    José en Herm, wens jullie een zalig Pasen en volgens de weergoden op buienradar lopen jullie het beter weer tegemoet.
    Het is fijn om te horen dat het met jullie goed gaat,veel plezier en wandel ze.
  8. Elviera:
    31 maart 2013
    Hoi hoi ..een zalig paasfeest voor jullie ook van jo xxx
  9. Odette Niemark:
    31 maart 2013
    Jose en Herm leuk om jullie zo te volgen. Hopelijk krijgen jullie beter weer, want dat wandeld toch wat lekkerder.
    Vrolijk Pasen en veel succes.
  10. Marie- José:
    31 maart 2013
    Leuk om jullie berichtje te lezen. Vandaag goed opletten want misschien vinden jullie paaseieren, wie weet. Fijne paasdagen, wandel ze en Herm succes met je knie. xxx
  11. Fer H.:
    Beste José en Herm,

Bedankt voor het genoegen van jullie eerste wandeldag. Met een gerust hart kon ik afscheid nemen en jullie zuidwaarts trekken. Voor jullie is Pasen al op Witte Donderdag begonnen. Blijf vooral lekker wandelen. De kou heeft ook een groot voordeel: de medemens laat jullie niet zo snel in de kou staan c.q. slapen! Gisteren met de Kennedymars had ik een "déjà-vu" vanaf Thorn. Hier vandaan heb ik namelijk de pelgrimsroute naar Maaseik gelopen. Wat de spierpijn betreft, voel ik dus letterlijk met jullie mee. Tevens wens ik jullie vooral warme Paasdagen toe. Groetend, Fer.
    Ps. de spierpijn verdwijnt vanzelf na ............... enkele weken.
    In het ongunstigste geval na 3 maanden!
  12. Annemieke:
    Hermelie & José,
    Super leuk om jullie te volgen en heel fijn om te horen dat de eerste dagen voorspoedig verlopen zijn! Zet 'm op!
  13. Nanny en Ed:
    Hallo José en Herm,
    Heel interessant om jullie zo te kunnen volgen. Groot respect voor jullie. De sneeuwdeken in jullie bericht genoemd is hopelijk snel weg en hoe zuidelijker jullie komen hoe meer kans op beter weer. Dat gunnen we jullie van harte. Sterkte en veel suc6 verder.
  14. Fred Schmitz:
    1 april 2013
    Hoi Herm en José,

Ben blij dat het goed met jullie gaat en dat jullie ook elke avond weer een slaapgelegenheid vinden. Al begon ik me wel wat zorgen te maken toen ik het verslag las over de eerste twee dagen. Overnachten in een bejaardenhuis en een instelling voor geestelijk gehandicapten. Dat geeft toch te denken als ze jullie daar met open armen ontvangen. Gelukkig dat jullie inmiddels in een jeugdherberg mogen overnachten. Succes verder. BTW de Kennedymars is succesvol volbracht.
    Groetjes Fred
  15. Jo Trags:
    1 april 2013
    Hoi Herm en Jose,mooi dat jullie zo goed vooruit komen,natuurlijk van hulp van Fer en Harrie ha ha,geniet van de komende tijd,en pas op jullie zelf.
  16. John sylvia lisa anke:
    2 april 2013
    Hoy herm en jose
    Fijn dat jullie reis zo goed verloopt. En leuke foto"s. En voor ons leuk om jullie te volgen. Veel plezier met jullie verdere reis. En voorzichtig. Wel hopen dat het weer een beetje aangenamer wordt. tot gauw
  17. Nicole, Martin, Janine en Milan:
    2 april 2013
    Hoi Herm en José,
    Leuk om te lezen dat het tot nu toe goed gaat. Ik heb 4 dagen geen internet gehad in Zeeland. Ik ga zo meteen Pico halen.
    Milan vraagt iedere dag: waar zouden Herm en Jose nu zijn??
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag. Wandel ze verder en tot gauw!! Groetjes van ons allen en een hele dikke knuffel van Janine en Milan XXX