Tegenslag

6 april 2013 - Hastière, België

Zoals jullie weten uit het laatste verslag was Jose nog wat misselijk. Dat is gelukkig al weer over. Mijn blessure bij aankomst in Namen was niet zoals abusievelijk vermeld een kuitblessure, maar een blessure aan mijn scheenbeen. Die avond kreeg ik tevens last van buikgriep. Diarree en misselijk en dat nog tot vandaag. In Namen hebben we een dag rust genomen, waar ik zowat de hele dag in bed heb gelegen. De blessurevaan mijn scheenbeen werd niet beter. We zijn de volgende dag verder naar Dinant gelopen, hoewel de laatste kilometers met de bus. De buikgriep alsmede mijn been speelden mij parten. Elke stap deed pijn en waar we normaal 5 km per uur liepen werd het nu maar hooguit 3 km.! In Dinant ook meteen bij aankomst naar bed gegaan. We sliepen bij de paters in de Abdij van Leffe. Helaas moesten we op de grond slapen zonder matras of dergelijke en het was er tevens niet warm. De volgende morgen op weg naar de Franse grens. Het scheenbeen was rood en geel gekleurd. Voor de grens moeten stoppen, dit op advies van diverse mensen, dat het niet verstandig was nog 2000 km door te gaan. We proberen thuis een week te herstellen en reizen volgende week weer terug. Het doet zeer veel pijn om zo je droom waar je bijna 2 jaar naar toe werkte door een blessure ziet verdwijnen. In ieder geval bedankt voor jullie steun de afgelopen dagen en hopelijk misschien tot over een week. Groetjes Jose en Herm

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pascal, Nathalie en de kids:
    6 april 2013
    Dat is echt vervelend man!! We denken aan jullie, en hopen op een voorspoedig herstel en een nieuw reisverslag ...
  2. Elviera:
    6 april 2013
    Wij vinden t zeer jammer voor jullie.
    Maar gezondheid gaat voor alles .
    We hopen dat jullie snel herstellen en weer verder kunne
    Een extra knuffel voor jullie ..gr xxxx
  3. Dennis en Tonnie:
    6 april 2013
    Neem je rust, wordt gezond dat is het belangrijkste van alles. Jullie komen er wel, dan is het op een iets andere manier.
    wat ik je al ge-smst heb meen ik en ook Dennis! Onthou dat. Als het nodig is zijn we er! Knuf voor jullie xx
  4. Ton en Anita Tummers:
    6 april 2013
    Je houd er rekening mee dat het kan gebeuren mar dit komt toch hard aan. Jullie hebben wel een versandige keuze gemaakt. We hopen op een voorspoedig herstel en dat jullie droom alsnog verwezelijkt kan worden.
    Knuffels en beterschap gewenst.
    Groetjes Ton
  5. Fer H.:
    6 april 2013
    Dat is even enorm schrikken zeg! Wat een pech allemaal. Raadzaam om even langs de huisarts te gaan en een ontstekingsremmer te halen in combinatie met rusten. Ik kom net terug van mijn taken als misdienaar op zaterdagavond. Een zeer moeilijk maar wel verstandig besluit genomen, ook dat is pelgrimeren! Jacobus is en blijft geduldig. Alvast veel sterkte en wijsheid toegewenst, en .......... geduld. Wij leven enorm met jullie mee.
  6. Rene, Jessie en Daniek:
    Beste Herm en José,
    Potverdorie, dit is jullie niet gegund. Geen leuke beslissing die jullie hebben genomen, wellicht wel de verstandigste. Thuis goed herstellen en dan hopenlijk de tocht positief voorzetten. Het weer wordt langzaam wat beter, zal zeker ook in jullie voordeel zijn. Hou de moed erin. Groetjes Jessie, René en een dikke knuffel van Daniek.
  7. Joshua:
    6 april 2013
    Geen leuk nieuws! Herstel maar goed en hopelijk hebben jullie een goed vervolg op de reis :)
  8. Anita:
    6 april 2013
    Wat vervelend voor jullie dat dit nu moet gebeuren hopelijk gaat het snel weer beter en kunnen jullie alsnog verder gaan met jullie droom beterschap en knuffels
  9. DIANA EN ALEX:
    HALLO HERM EN JOSE.
    WAT EEN PECH KUN JE HEBBEN .
    VINDEN T ZEER TRIEST VOOR JULLIE.
    BETERSCHAP EN HOPELIJK SNEL WEER TERUG.
    DIKKE KNUFFEL DE VINKJES
  10. Nicole, Martin, Janine en Milan:
    7 april 2013
    Jeetje zeg, wat erg! Zo hadden jullie het denk ik niet voorgesteld. Maar je zal eest moeten herstellen om verder te kunnen. Luister naar je lichaam. Je gezondheid gaat toch boven alles. Tot gauw! XXX
  11. Sanne:
    Hallo Herm en José ,
    Ik wens je veel beterschap ! En hopen dat je er snel vanaf bent.
    Groetjes familie offermans
  12. Alexandra:
    Hallo José en Herm.
    Dit is erg vervelend, maar luister goed naar je lichaam en knap eerst goed op. Veel beterschap en daarna een goede voortzetting van jullie reis.
    ;)
  13. Odette Niemark:
    7 april 2013
    Vervelend Herm en Jose, maar als je zoveel pijn hebt heeft het geen zin om verder te gaan. Herstel maar eerst en dan weer verder. Veel beterschap en hopelijk zijn jullie weer snel op reis.
    Groetjes, Erik en Odette en kids
  14. Marie- José:
    7 april 2013
    Jammer dat jullie dit overkomt maar dat heb je niet in de hand. Herstellen is nu het belangrijkste en vooral positief blijven. Pak de rust en niets forceren. KWJ zoals in Kerkrade gezegd wordt. Ook wens ik jullie beterschap en sterkte van Annemie. Groetjes en inne dikke knuffel.
  15. Nanny en Ed:
    Hoi José en Herm,
    Wat een teleurstelling voor jullie! Alles tot in detail voorbereid en dan overkomt je zo-iets. Pijnlijk - triest, eigenlijk geen woorden voor! Heel positief dat jullie van plan zijn om na herstel de reis weer voort te zetten. Hoe dan ook, blijf positief maar herstel eerst goed. Hopelijk kun je de blog in de lucht houden om het verdere verloop ook te laten weten. Snel en goed herstel gewenst en we hopen snel weer posieve berichten van jullie te mogen ontvangen.
    Sterkte en groetjes van Nanny en Ed
  16. Renée en Jos:
    Hoi, José en Herm.

Wat erg om te moeten stoppen, zeker omdat jullie er zo naar toe geleefd hebben. Een snel herstel en hopelijk weer snel op pad.

Beterschap van Renée en Jos.
  17. Fred Schmitz:
    Hoi Herm en José,

Wat een tegenslag voor jullie. Maar ik ga ervan uit dat jullie thuis snel herstellen en de tocht weer kunnen voorzetten vanaf de plek waar jullie gekomen waren. Neem even goed de rust en herstel snel. Om het herstel te bevorderen moet je elke dag maar even naar de foto van het topblok kijken. Dat helpt.

Groetjes Fred
  18. Emmy:
    Hoi Herm en José,

Dat is vervelend. Ik hoop van harte dat jullie alsnog jullie droom kunnen waarmaken! En zoals Fred al zei " kijk dagelijks ( liefst een paar keer) naar onze foto" en je zult accuut herstellen .

Warme groetjes,
    Emmy
  19. Fred Schmitz:
    Hei Herm,

Nog even een tip. Meld je nu ziek, dan verlies je tenminste geen verlofdagen. Die kun je aan het einde van de tocht dan weer gebruiken.

Fred
  20. Dionne:
    Hoi Herm en José,

Wat vervelend dat jullie zijn moeten stoppen. Ik hoop dat jullie de draad weer snel kunnen oppakken en de reis verder kunnen afmaken.

goetjes,
    Dionne en natuurlijk van de drie jongens thuis
  21. Collega's Adelante:
    Hallo José en Herm

Vanochtend bereikte ons het nieuws dat jullie de reis hebben moeten afbreken. Wat een pech!!
    Hopenlijk kunnen jullie weer snel aan jullie reis beginnen.
    Rust goed uit en met frisse moed weer verder.
    Heel veel groeten van ons allemaal.
  22. Ger Pisters:
    8 april 2013
    Wat vervelend. Kan me voorstellen dat jullie er van balen. Een heel lange tijd naar iets uitkijken en dan in het eerste stuk al deze ellende. Hoop dat snel weer wat beter gaat en jullie de draad weer kunnen oppakken.
  23. Tiny en henk:
    Hoi Herm,
    Ik probeer het nu nog eens op de computer. Hoop dat het nu wel aankomt!
    Beterschap,
    Tiny en Henk
  24. Harrie Handels:
    11 april 2013
    Hoi Herm en José,
    Bekend is dat een pelgrimstocht naar Santiago een tocht is met "vallen"en "opstaan". Jullie hebben een flinke "val" moeten maken, maar ik ben er van overtuigd, dat jullie weer zullen opstaan en stevig gesterkt de tocht weer oppakken. Hot Poal !!!
    Harry Handels
  25. John sylvia lisa anke:
    13 april 2013
    Hoy herm en Jose
    Het nieuws was ons later te horen gekomen! Wat vervelend voor jullie. We hopen op snel herstel, en dat jullie de tocht goed en gezond verder af kunnen leggen.