Definitief besluit

25 april 2013 - Thuis, Nederland

Hallo allemaal,

Hoewel diverse mensen al op de hoogte zijn, hierbij de stand van zaken.

Vanmorgen nog bij de fysiotherapeute geweest. Het is nog te vroeg om langere afstanden te lopen. Misschien over een paar weken. Daarnaast heb ik nog wat last van mijn scheenbeen.

Gisteren voor het eerst 11 km gelopen met een lichtgevulde rugzak. Dit ging redelijk goed. Echter de camino betekent elke dag met volle bepakking door de bergen lopen. Vooral de eerste dag ruim 1200 meter klimmen in de Pyreneeën. Daarbij een afstand van ca 25 km. Ik zou maar hooguit 15 km per dag mogen wandelen. Echter tussen km 7 en km 26 is bijna geen slaapplaats te verkrijgen. Wanneer je maar 15 km mag lopen betekent dit dat je reeds rond 11.00 uur 's-morgens de volgende slaapplaats hebt bereikt. Dan is zo'n dag wel erg lang. De meeste pelgrims komen dan pas in de namiddag aan. Wij hadden ons sowieso ingesteld om van thuis uit te lopen en dan elke dag 25 km.

We hebben daarom gisteren definitief besloten de tocht dit jaar helemaal af te blazen. Het zou een te groot risico zijn dat de blessure weer erger wordt en dan zouden wij binnen enkele dagen alweer een teleurstelling moeten verwerken.

Wij vinden het nu al ontzettend jammer. Maar we hopen  hem toch in de toekomst te kunnen volbrengen. We hebben derhalve vandaag een vakantie naar het zonninge Spanje geboekt, niet zozeer om te lopen maar om de teleurstelling wat te kunnen verzachten.

Bedankt voor alle reactie's en steun en hopenlijk tot een volgende keer.

Groetjes José en Herm

1. Yvonne:
    Lieve Herm en José,
    Wat ontzettend jammer dat het anders is gelopen dan jullie hadden verwacht/gehoopt. Hoewel een pijnlijk, toch een verstandig besluit. Geniet van jullie vakantie naar Spanje, goed om alles te laten bezinken. Heel spijtig, maar ik heb enorme bewondering voor jullie om uberhaupt aan deze wandelreis te beginnen; het plan, de voorbereiding en de start. En de ervaringen van de dagen dat jullie gelopen hebben, neemt niemand jullie meer af. En daar zaten ook prachtige en warme momenten bij.
    Hartelijke groet Yvonne
  2. Renée en Jos:
    Hoi José en Herm,

Een verstandige beslissing, maar jammer als je er zo naar toe geleefd hebt en goede voorbereidingen hebt gedaan.
    Geniet van jullie vakantie in Spanje en hopelijk een volgende keer meer geluk.

Groetjes Renée en Jos.
  3. Dionne:
    Hallo Herm en José,

Wat vervelend voor jullie dat jullie de draad in Spanje niet kunnen oppakken wat het wandelen betreft. In ieder geval een fijne vakantie in Spanje.

Groetjes,

Dionne
  4. Elviera:
    25 april 2013
    Het is zeker jammer ....maar gezondheid gaat voor ....wij wensen jullie een mooie vacantie toe...dikke knuffel .xxxxx
  5. Dennis en Tonnie:
    25 april 2013
    Geniet van jullie vakantie Herm en Jose. Zien we jullie nog ? Anders, een fijne vakantie en kom lekker uitgerust terug. Neem wat zon mee. Hoeft niet zoveel te zijn ;) dikke knuffels voor jullie
  6. Odette Niemark:
    26 april 2013
    Jammer, maar met pijn kun je niet die afstanden lopen. Geniet van Spanje en rust maar goed uit. Groetjes, Erik, Odette en de kids.
  7. Nanny en Ed:
    26 april 2013
    Hoi Herm en José,
    We vinden het heel sneu voor jullie dat de tocht nu niet door kan gaan. Zolang je niet helemaal top bent is het toch beter om eerst te zorgen dat je lichaam er aan toe is om die enorme inspanning aan te gaan. "Gewone vakantie" is dan heel fijn om je gedachten op iets anders te focussen. Goede beslissing na zoveel tegenslag! Heel veel plezier en goed weer in Spanje en houdt ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
    Houden jullie deze blog in de lucht of starten jullie een nieuwe op als de tijd er rijp voor is ?
    Alle goeds voor jullie beiden en vele groetjes van Nanny en Ed
  8. Kapelaan:
    27 april 2013
    Hallo Herm en José, het zal geen makkelijke beslissing zijn geweest maar waarschijnlijk wel een verstandige. Geniet van jullie verblijf in Spanje en hopelijk zijn jullie snel weer in de gelegenheid om de 'Camino' te verwezenlijken. Beterschap en alle goeds!
  9. Alexandra:
    28 april 2013
    Hallo José en Herm,
    Wat jammer voor jullie dat jullie de tocht moeten afblazen, maar de gezondheid gaat voor alles. Ik wens jullie een fijne vakantie toe in Spanje. Jrussjer Alexandra
  10. Fer H.:
    1 mei 2013
    Beste José en Herm,

Jullie teleurstelling is heel begrijpelijk en bijna tastbaar. De beslissing om te stoppen zelfs nog pijnlijker dan je blessure. Maar toch een juiste en goede stap gezet. Ook al betekend dit dat Santiago even moet wachten. Ik wens jullie ondanks alles toch een zeer welverdiende vakantie toe in Spanje, met een aangename en heilzame warmte. Niet alleen voor de buitenkant maar meer nog voor jullie gemoed. Voor nu een goede reis en voor later: buen camino.
    Ps. misschien een schrale troost, maar wij moeten de teleurstelling van de gemiste reisverhalen nog verwerken, en kunnen bovendien NIET naar Spanje!
  11. Emmy:
    2 mei 2013
    Hoi José en Herm ,
    Je verstand zegt dat het een goed besluit is dat jullie hebben genomen... maar het gevoel zegt misschien iets anders!
    Denk maar zo: "gezondheid komt op de allereerste plaats." Ga maar lekker nieuwe energie tanken in Spanje en vergeet de foto van het TOPblok niet mee te nemen!
    Veel plezier en tot ergens in juli 2013!

groetjes,
    Emmy