Vervolg tot aan Namen

3 april 2013 - Namen, België

Het laatst dat wij iets lieten horen was vanuit Luik. De volgende dag verliep zwaar. Jose was misselijk en ik had een kuitblessure. Het was vrij koud. In Esneux stopten we. Er was nergens een slaapplaats te verkrijgen. De kantinebeheerder van de plaatselijke voetbalclub reed ons ongeveer 30 km door allerlei omringende dorpjes, totdat we een slaapplaats hadden gevonden. De volgende dag gingen we verder naar St. Severin-de-Condroz. Jose was nog niet helemaal in orde. Het weer was wel goed, fris maar zonnig. In de middag bereikten we onze rustplaats. Daar stond Anny en Wiel ons op te wachten met een lekkere kop koffie. We vonden onmiddellijk een slaapplaats in een refuge. Geweldig goed ontvangen met avondeten en ontbijt. De volgende dag gingen we verder via Huy tot aan Andenne. Het was wederom zonnig. Allerlei dingen bezocht. In Andenne wederom geen slaapplaats te vinden. Een vrouw die buiten stond te poetsen pakte haar auto en reed ons overal naar toe tot we bij een oudere Nederlandse dame terechtkwamen. Ook zij verzorgdecons prima met een uitgebreid ontbijt. Vandaag 3 april begon de dag zonnig en liepen we de hele dag langs de Maas tot aan Namen. Het verliep prima tot aan de laatste 2 km. Ik kreeg plotseling ontzettende last van een kuitblessure. Stapvoets zijn we die 2 km naar de Jeugdherberg gelopen.

1. Elviera:
    Hoi hoi ...dat is minder leuk ..blessures en misselijkheid
    Mar gelukkig loopt alles toch volgens plan ?
    Jullie hebben al mooie foto's
    Ik hoop voor jullie (en voor ons hihi) dat t snel warmer
    Wordt . Knuffels van jo en mij xxx
  2. Ton en Anita Tummers:
    3 april 2013
    Dat wordt flink masseren José, ik hoop dat het met jouw inmiddels ook weer wat beter gaat.
    even doorbijten, ja en een beetje zonneschijn doet wonderen. Succes voor de komende dagen (it's gonna be better),
    groetjes Ton
  3. Anita:
    3 april 2013
    Hoi herm en joze zo te lezen zit het jullie'- nu even niet mee ik wens jullie veel beterschap en kop op alles komt goed! Veel wandelplezier! Knuffels voor jullie
  4. Fer H.:
    3 april 2013
    José en Herm, ondanks de tegenslag schieten jullie toch al aardig op . Mooi zo! Geweldig van Anny en Wiel, niet alleen warme koffie maar letterlijk hart verwarmend. Ga zo voort. Niets forceren maar wees geduldig. Jacobus is ook geduldig. Hij heeft veel te doen met ongeduldige pelgrims. De Kastelruther Spatzen zingen o.a. Herzschlag für Herzschlag. Vertaald naar jullie pelgrims bestaan, betekend dit nu: stap voor stap. Luister naar je hartslag. Buen Camino. Ps. geweldig die foto's.
  5. Fred Schmitz:
    Ocherm Herm,

Nou heb je je al die maanden aan die knie laten behandelen en nu is het je naar de kuit afgezakt. Dat is toch wel een tegenvaller. Maar zo'n kuit die kun je natuurlijk heel goed (laten) masseren. Verder maar een paar dagen dan wat minder kilometers maken en tijdig voor ontspanning zorgen. Zet op hem op. Laat je niet klein krijgen.

Groetjes Fred
  6. Emmy:
    Hey schmuckschtuuksjere,

Ik kijk uit naar jullie verhalen en ben erg onder de indruk.
    Ik hoop dat er verbetering in jullie gezondheidstoestand optreedt( anders kun je mij niet droppen in de zee!!! hahahaha).
    Doe maar lekker rustig aan en geniet!

grus,
    ut Emmy
  7. Chis - Leny:
    Hallo Jose en Herm
    Het zit even niet mee, maar als ik jullie berichten lees krijg je van onbekende hulp. Jullie pelgrims bestaan betekend: stap voor stap en luister naar je lichaam.
    Tot over 8 dagen in Frankrijk
    Buen Camino.
    Ps. geweldig die foto's.
  8. Yvonne:
    Hoi Herm en José,

Oei, het zit even tegen. Niet leuk, maar dat overleven jullie wel. Kumt goot. Prettige reis verder en tot horens.
  9. Nanny en Ed:
    Hoi José en Herm,
    Onze bewondering stijgt nog steeds!!! Als jullie dit lezen is José hopelijk niet meer misselijk en is de kuit van Herm weer OK. Met jullie wandel- en sportervaring weten jullie wel hoe hiermee om te gaan. Rustig aan en niet forceren in ieder geval. Moeilijk een slaapplaats te vinden is helaas minder leuk. Ga ervan uit dat dit incidentjes zijn en hopelijk niet meer voorkomen. Laat jullie in ieder geval het plezier in de tocht niet ontnemen. Wij wensen jullie verder goede reis en beter weer. Geniet zoveel als je kunt. Wat jullie gehad hebben neemt niemand jullie meer af. Suc6, sterkte en tot de volgende keer. Vele groetjes van Nanny en Ed
  10. Dennis en Tonnie:
    4 april 2013
    Schitterend als ik lees hoe behulpzaam mensen zijn naar jullie toe. Jammer van die misselijkheid en ik hoop dat Jose daar geen last meer van zal krijgen. Knap dat ze toch gelopen is. Herm voor jou hoop ik dat je benen nu niet meer tegenstribbelen.

Klasse van Annie en Wiel, heel leuk. Dat zouden wij ook nog wel willen doen, jullie ergens een keer opwachten.
    Maar goed, heel veel succes jullie tweetjes en ik hoop dat het alleen maar beter gaat vanaf nu.
    Lieve groetjes van ons
    Xxxxx
  11. Fer H.:
    4 april 2013
    Beste José en Herm, ik ben gisteren nog iets vergeten dat mij toch géén rust geeft. José is toch niet eh ........ zwanger? Niet dat ik jullie dat niet gun, maar dan is het verstandiger om het gewicht van jullie rugzakken anders te verdelen. Een bezorgde "meereizende". Succes verder.
  12. Gwenda:
    Hoi Herm en Jose,

Super dat jullie dit doen. Alleen jammer dat het iets minder gaat dan jullie gehoopt hadden. Hele leuke foto's! Herm, hopelijk gaat het snel beter met je kuit en Jose, snel weer fit voelen. Geniet van jullie reis. Ik volg jullie via hier.

Jrussjer Gwenda, Guillaume, Jelle en Veerle
  13. Kasia G:
    5 april 2013
    José en Herm,
    Ik wens jullie heel veel kracht en gezondheid !!!

Veel liefs, Kasia