Vooruitzicht

14 april 2013 - Kerkrade, Nederland

Hallo allemaal,

Helaas loopt het herstel niet zo vlot. Hoewel we beiden géén last meer hebben van de buikgriep, duurt het herstel van de scheenbeenblessure toch wat langer. Er zou sprake zijn van het logesyndroom. Een vervelende blessure voor wandelaars.

We zouden eerst vandaag weer teruggaan naar de Franse grens.

Op advies van huisarts en therapeute echter nog een paar weken fysiotherapie volgen. Daarna zullen we dan indien dit goed verloopt pas begin mei de tocht hervatten en wel vanaf St. Jean Pied de Port aan de Spaanse grens, de eigenlijke camino.

In ieder geval heel hartelijk dank voor jullie reacties en steun.

Tot het volgende verslag.

Groetjes José en Herm

1. Nanny en Ed:
    Hoi José en herm,
    We hebben net jullie verslag gelezen, wat sneu van die kuitbeenblessure. Het lijkt wel of de wet van Murphy van toepassing is. Toch moed houden, rojaal de tijd nemen om goed te herstellen en dan gezond en wel weer jullie reis vervolgen. Spoedig en volledig herstel toegewenst en houdt ons op de hoogte.
    Het allerbeste voor jullie beiden,
    Groetjes van Nanny en Ed.
  2. Alexandra:
    14 april 2013
    Net het verslag gelezen, wat jammer. Heel veel beterschap en een spoedig herstel gewenst voor jullie.
    Groetjes van Alexandra.
  3. DIANA EN ALEX:
    14 april 2013
    we hebben net t verhaal gelezen erg sneu voor jullie.
    we wensen herm beterschap en hoop dat jullie snel weer verder kunnen.
    triest voor alle moeite die jullie gedaan hebben.
    maar de hoop blijven houden.
    jrus de vinkjes
  4. Renée en Jos:
    Beste José en Herm.
    Dit is wel jammer, maar een volledig herstel is ook belangrijk.
    Een heel goede beslissing om aan de Frans-Spaanse grens opnieuw te beginnen.
    Stel het zou bij de route door Frankrijk weer terugkomen, dan moesten jullie de tocht weer afbreken.
    In ieder geval een goed herstel gewenst en tot een volgende keer.
    Groetjes Renée en Jos.
  5. Fer H.:
    Beste pelgrims José en Herm,
    Een verstandig en moedig besluit om de rust te bewaren en te nemen die nodig is, ondanks de onverzettelijke wil om weer zo snel als mogelijk op weg te gaan. De weg loopt altijd anders dan je eigen, vaak zorgvuldige planning. Beterschap en geduld voor nu, en succes voor het verdere verloop. Een zeer memorabele plek uitgezocht om verder te pelgrimeren. Ultreïa et suseïa, altijd verder en hoger en buen camino.
  6. Fred Schmitz:
    15 april 2013
    Hoi Herm en José

Het doet me goed dat jullie ondanks alle tegenslag toch willen doorzetten om in ieder geval vanuit Zuid-Frankrijk Santiago de Compostella te bereiken. Dat zijn de bikkels, die ondanks alles toch doorzetten. Alleen dat logeesyndroom. Dat duidt toch niet op een vorm van heimwee wil ik hopen.

Groetjes Fred
  7. Tiny en henk:
    19 april 2013
    19 april 2013

Hoi pechvolgels,

Fijn dat de buikgriep over is. Heel verstandig dat je helemaal wilt
    herstellen. Heel veel sterkte en hou moed zodat jullie in mei eindelijk kunnen vertrekken. Succes